بيش از ماهي يک‌بار موهايتان را بي‌رنگ نکنيد





 

دکتر پروين منصوري*
 

به مناسبت ‌هاي مختلفي (مانند جشن عروسي يا مراسمي که در اعياد فراوانند) ممکن است تصميم بگيريد چهره‌اي تازه و متفاوت براي خودتان بسازيد. مثلا رنگ تيره موهاي خودتان را به بلوند روشن تبديل کنيد.
احتمالا آرايشگر به شما مي‌گويد براي چنين تغيير رنگي مجبور است 2 بار موهايتان را بي‌رنگ کند و شما هم براي اينکه اين تغيير را در چهره خود تجربه کنيد، مي‌پذيريد. ولي آيا مي‌دانيد که وقتي رنگ موها به طور شديدي روشن مي‌شود، صدمه واردشده به موها تقريبا غيرقابل پيشگيري است؟! براي تغيير رنگ قهوه‌اي تيره به بلوند کمرنگ بايد عمده رنگ مو را به وسيله بي‌رنگ کردن اوليه از بين برد که بعضي اوقات به اين عمل راه‌راه کردن مي‌گويند.
توصيه مي‌شود که هم به خاطر جلوگيري از اعمال فشار زياد به موها و هم اطمينان شخص از نظر رسيدن به رنگ مطلوب، اين عمل در چند مرحله انجام شود.
معمولا با استفاده از روش يک کلاه پلاستيکي مخصوص و بيرون کشيدن دسته‌هاي کوچک مو از سوراخ‌هاي کلاه و بي‌رنگ‌کردن آنها يا به صورت قرار دادن دسته کوچک مو داخل فويل آلومينومي بي‌رنگ کردن موها انجام مي‌شود. بنابراين اگر مايل به داشتن موهاي بلوند هستيد، روش ذکرشده (راه راه کردن) را به کار ببنديد تا لااقل صدمه کمتري ببينيد... و اما 4 توصيه مهم در همين رابطه:

1) براي حفظ موهايتان حتما از محصولاتي با کيفيت استفاده کنيد.
 

2) هرگز بيش از يک بار در ماه موهاي خودتان را بي‌رنگ نکنيد.
 

3) پس از بي‌رنگ‌کردن، موهايتان را بعد از هر شامپو زدن با نرم‌کننده، بشوييد تا نرم شوند و در هم نروند. موها با اين کار به آساني شانه مي‌شوند و هيچ صدمه فيزيکي و دستکاري با برس لازم نخواهد بود.
 

4) اگر از سشوار استفاده مي‌کنيد، حتما حرارت بايد ملايم باشد و هرگز اتوي فر کننده داغ را که باعث صدمه به مو مي‌شود، به کار نگيريد. ضمنا هرگز به موهاي بي‌رنگ‌شده فرکننده‌هاي دايمي نزنيد.
 

پي نوشت ها :
 

*متخصص پوست و مو

منبع: www.salamat.com